Dag 3

Nu börjar jag skriva i realtid och kommer försöka uppdatera varje kväll om det går så ni har något nytt att läsa innan ni går till sängs. Dagen idag började som de andra dagarna , uppgång dusch och en riktigt onyttig frukost. Som sagt så ska jag försöka ta kort på maten vi får och sådär för att visa vad det består av. Dock så menar jag inget dumt mot våran värdfamilj utan jag menar bara att engelsk mat är så mycket onyttigare och ja helt enkel konstigare än den vi äter i Sverige. Men som tur är så finns det gigantiska baguetter att köpa för ungefär 25 kronor som du lätt kan äta till lunch och klara dig på fram tills lunch på. En liknande macka i sverige skulle förmodligen kosta runt 60 kr + så priserna i England är faktiskt bättre än vad jag trodde de skulle varaJ

 

Nu åter till vad vi har gjort idag, vi började med att ta bussen från Abbingdon in till Oxford eftersom att skolan ligger i oxford medhanns vi bor i abbingdon. I vanliga fall tar det ungefär 30 minuter att åka in dit men idag tog det drygt 50 minuter + att  bussen var försenad 10 minuter. Därför var vi tvungna att ringa och säga att vi skulle bli ett par minuter sena. Väl på plats började vi har mer som riktigt  lektioner och vi fick även en engelsk bok som vi ska ha under de här 2 veckorna. Dagens lektioner handlade om att vi skulle lära oss olika djud på olika bokstäver och lära oss att se på ett tecken hur det skulle uttalas. Med tecken menar jag såna som finns i ordböcker och så. Vi fick även sätta ihop ett litet företag i grupp och sen förklara om det och berätta varför vi var bäst på det vi gjorde inom det företaget och så . väldigt roligt faktiskt !

 Vid kl 3 besökte vi ett väldigt stort museum mitt i Oxford. Där fick vi i uppgift att gå runt och titta på allt som fanns men även att välja en sak och skriva en liten kort text om den som vi ska pressentera i morgon. Jag och Julia valde att  skriva lite om Buddha eftersom att vi ansåg det vara ganska lätt men fortfarande intressant.

 Så såg våran dag ut idag och i morgon väntar något väldigt teknologiskt då vi ska ut och titta på ett av saabs företag här i England, vi ska nämligen titta på obemannade ubåtar och se hur dom tillverkas och hur dom fungerar och så, ska bli toppen !

Mer om det får ni läsa i morgon kväll när jag har tagit mig tid och skrivit ner allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0