Dag 7 och 8

Här kommer en liten summering utav de båda dagarna eftersom att det var rätt fullt upp igår måste jag säga, Gårdagen var helt okej faktiskt, vi shoppade runt om i Oxford och bara umgicks. Vi besökte även ett väldigt gammalt slott i centrala Oxford. Stundtals riktigt maffigt måste jag säga. Vi fick höra väldigt mycket gammal historia om slottet och en guide visade oss runt där inne. Vår lärare Simon skulle även ha varit med på rundturen men eftersom att hans syster hade varit med i någon slags olycka så närvarade han inte. Får hoppas det inte var något allvarligt med henne och att Simon kan vara tillbaka på måndag för han var verkligen super trevlig och social.


Ingången på slottet
Kvällen tillbringade vi senare i Albertpark med fotboll och lite olika aktiviteter, rätt nice ändå måste jag säga även om det inte låter så. Värt att tillägga är också att Erik anslöt oss under dagen så det var väldigt kul att träffa honom och få se ett nytt ansikte. Inte för att Sofia eller Mikaela hade gjort något som hälst fel eller så , de var synd att de behövde åka hem men roligt att Erik kunde komma.

1Idag(söndag) har varit annorlunda men fortfarande super rolig. Det är ju nämligen min födelsedag idag och allt så det kändes underligt att vakna i England på morgonen och känna att man fyllde år men att man inte var hemma. Men efter frukost begav vi oss till bussen för att åka till London så då försvann de känslorna ganska fort och man började komma in mer i själva tänkandet runt resan. Och kan bara säga att ojojoj vilken stad London är!Sjukt vackra hus och byggnader fanns det, men även enormt mycket människor!Vi åkte på bussen i 3 timmar medhanns en guide pratade nästan hela tiden om vad det var vi såg och så. Sen fanns även tid för shopping så jag fick med mig en riktigt snygg tröja, nästan i stil med en oversize tröja.Dagen kommer att avslutas med att jag förmodligen finslipar lite på vår presentation som vi har på måndag och sen lirar lite COD med Mike.

En känd byggnad, kunde ej rotera den

 
Även här en känd byggnad


Bigg Ben , och tror det stavas så :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0