Dag 2

Den här dagen kommer jag inte kunna förklara lika mycket om eftersom att jag helt ärligt inte kommer ihåg så mycket av den. Men jag ska göra mitt bästa så ni kan läsa lite om vad jag gjorde i alla fall.

När vi vaknade efter våran första natt i England så var vi alla extremt trötta vi kände oss helt fysiskt utmattade men såg ändå till att försöka vara trevliga emot familjen och sådär eftersom att det är väldigt viktigt i England att vara just artig.  Vi fick även våran första lunch låda vilket jag tror var för alla en väldigt stor besvikelse. Vi i Sverige är ju nämligen inte vana vid att äta en massa chipps, godis och en macka med vittbröd till mat och sen äta igen kl 7 ungefär. Jag kan lova er, man blir hungrig!

Vi hade även våran första lektion, där fick vi bland annat göra ett test så att dom vet vilken grupp man ska bli placerad i nästa vecka då vi ska börja läsa med internationella grupper.Det kommer bland annat vara människor från , Spanien, frankrike och liknande. Vi fick även träffa en utav våra lärare och även en kvinna som berättade om lokalen vi kommer att använda som skola. Det var tydligen ett judiskt center som de använder, så på grund utav deras religion kunde vi inte ta med maten in i klassrummet  för den behövde välsignas och lite sånt, men vill ni veta mer om det så säg bara till så fixar jag en förklaring på det. Efter det så

Hade vi ett par andra övningar där man skulle prata lite själv med Simon och så för att visa vilken nivå man låg på. Efter att ha haft lektioner från 10-3  så hade vi fri tid att spendera. Vi tillbringade tiden i Oxford och gick bland annat in på en affär som heter Primark och det är ungefär som Hm hemma i sverige fast det är tusen gången billigare! Jag köpte bland annat ett par solglasögon för 1 pund. Liksom 1 pund för ett par snygga glasögon, vad är det för pengar egentligen? Sebastian köpte även ett par helt okej skor för 3 pund, helt sjukt billigt !Så den affären kommer vi säkerligen besöka flera gånger, var så säker.

Kvällen avslutades sedan med att vi gick till en stor park i abbingdon  där vi gjorde ett par olika gupp lekar på engelska, rätt kul faktiskt. Och kan även tillägga att vi van allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0